بهتر است بدانید که الگوریتم اینستاگرام از یک سیستم محاسباتی برخوردار بوده که با وجود این برنامه می توان برای نشان دادن پست ها و تعاملات هر کاربر در این فضای مجازی است که این الگوریتم اینستاگرام به مواردی چون تعدد لایک کردن ها، پیشنهادات، مدت زمان نشر یافته، محتوای پست و علاقه کاربر و…. مشخص کننده این است که کدام یک از اهمیت بیشتری برخوردار است.
الگوریتم اینستاگرام یکی از مواردی است که می تواند مبهم و پیچده باشد و موضوع مهم این است که وارد صفحه خود شوید و از آن بازدید کنید، سیستم بر پایه عاملانی مانند تعداد و نوع تعامل کاربر با محتوای پست ها، سابقه تعامل کاربر با حساب کاربری، محتوای پست ها و سایر موارد شبیه به آن، پست های جالب و سودمندی را برای کاربران در صفحه اصلی نشان داده می شود، می توان گفت اینستاگرام پست هایی را در صفحهٔ اصلی نشان خواهد داد که زیادترین تعامل را با کاربران داشته و مفهوم جالبی داشته باشد را در صفحه اصلی نشان می دهد.
الگوریتم اینستاگرام چیست؟
همان طور که در بالا توصیح دادیم الگوریتم اینستا گرام دارای یک سیستم محاسبانی است که شما بتوانید پست ها ی خود را نشان بدهید که برای این کار باید از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید، این الگوریتم دائماً بر پایه فاکتورهای علاقمندی کاربران، پست ها، تایم نشر این پست هاو…. می باشد.
علت اهمیت آشنایی با الگوریتم اینستاگرام چیست؟
هر فردی که قصد دارد در این شبکهٔ اجتماعی فعال باشد شناختش از این موضوع بسیار اهمیت دارد، به خاطر این که هر چه قدر اطلاعات و آگاهی در باره عاملان تاثیر گذار بر الگوریتم داشته باشند می توانند برترین روش و راه کار ها در این زمینه برای پیشرفت خود انجام خواهند داد، شناخت الگوریتم برای کار و صفحات شخصی بسیار اهمیت دارد و در صورتی که آگاهی درستی داشته باشند بهتر می توانند در بازاریابی و کسب و کار خود موفق باشند.
زمان نشر پست و استوری در اینستاگرام چه نکته ایی را باید رعایت کرد؟
حتما نکات زیر را در نظر بگیرید تا از پایین آمدن پست یا استوری خود پیشگیری کنید.
اولین مورد این که از انتشار بیش از حد پست ها دوری کنید، اینستاگرام مدت هاست تلاش داشته که از نمایش تعداد زیادی پست از یک حساب کاربری به سایر کاربران خودداری کند.
مورد بعدی فسخ کردن دستورالعمل های اینستاگرام است که موظف بوده به تمامی قوانین اینستاگرام در تمام پست های خود توجه کرد.
مورد دیگر و آن ارسال مکرر اطلاعات اشتباه می باشد در این مواقع اینستاگرام باعث می شود که پست های شما برای دیگران کمتر دیده شود.
الگوریتم صفحات اکسپلورر اینستاگرام چگونه است؟
اگر تصاویر و فیلم های کوتاه گربه ها را در شبکه اجتماعی اینستاگرام نگاه کنید، صفحه مرورگر شما با محتوای مشابه پر می شود.
کاوش دراینستاگرام وقتی تصمیم میگیرد چگونه مفهومی را برای شما نمایش داده، دو چیز را در نظر میگیرد: واکنش قبلی و سایر حسابهایی که مفهوم ترجیحی آنها با شما یکسان است.
در این جا دو مورد کمک کننده به اینستاگرام می باشد تا موجب شناخت بهتر شما بشود و پست ها و حساب های جدیدی را به شما نشان دهد که امکان دارد از محتوای آنها خیلی خوشتان بیاید.
Instagram Explorer چیست و چگونه می توان آن را دید؟
در ادامه به بررسی بارزترین مواردی که صفحه اینستاگرام اکسپلورر به آن دقت دارد می پردازیم:
اولین مورد می تواند محتواباشد هر چه قدر پست ها محبوبیت داشته باشد سرعت لایک، اشتراک گذاری و نظر و همچنین ذخیره تا چه حد است؟
مورد بعدی تاریخچه تعامل می باشد، در صورتی که با افرادی که در صفحه اکسپلورر شما ظاهر می شوند واکنش داشته باشید، ممکن است در آینده محتوای آنها به شما نشان داده شود.
مورد بعدی فعالیت کاربر در Explorer است در این مرحله چه نوع پست هایی را دوست دارید، دخیره کردن چه محتوایی، و در مورد چه پست هایی نظر می دهید؟ چگونه با صفحه اکسپلور واکنش ایجاد کرده اید؟
مورد آخر داده های مرتبط به حسابی که پست کرده است، محتوای آنها در اواخر چقدر در بین کاربران قابل قبول بوده است؟
چگونه از الگوریتم اینستاگرام به نفع خود کار کنیم؟
برای اینکه بتوانیم بهتر از الگوریتم اینستاگرام استفاده کنیم و با زیاد شدن واکنش کاربران با پست های خود می توانید از ترفندهای که بیان می شود کمک گرفته شود:
تولید محتوای اینستاگرام قطعاً باید بر پایه اصولی است که بتوانید از مقاله تولید محتوای اینستاگرام نکات با اهمیتی را یاد بگیرید تا از محتوای نشر یافته بهترین نتیجه را بگیرید.
اولین مورد پست های گوناگون و جاذب باشد، تلاش بر این داشته باشید که پست های گوناگون و جاذبی را نشر دهید که موجب جلب کاربران بشود.
دومین مورد از هشتگ های مناسب کمک بگیرید، هشتگ های مناسب در رابطه با محتوای پست های خود را برگزینید تا اکثریت واکنش های کاربر را با پست های خود داشته باشید.
مورد سوم این که واکنش فالوورها و حساب های مربوطه است، سعی کنید با فالوورها و حساب های مربوطه با تعامل با محتوای خود داشته باشید و به نظرات و پیام های آنها جواب بدهید.
چهارمین مورد کمک گرفتن از محتوای مستند و جاذب، سعی کنید محتوای ریشه دار و جذابی را پخش کنید که باعث جلب توجه کاربران و افزودن واکنش آنها با پست های شما شود، هرگز از خلاقیت یا محتوای صفحات دیگر تکرار و کپی برداری نکنید.
مورد دیگر وجود واکنش ها با حساب های مرتبط با اهداف خود می باشد، تلاش بر این باشد که حساب های مربوط با اهداف خود سرو کار داشته باشید و پاسخگوی نظرات و پیام های آنها باشید.
مورد دیگری سر و کار داشتن با استوری ها می باشد، داستان های جالب و گوناگون را در فاصله های زمانی منظم ارسال کنید تا تعامل کاربران با پست های خود را افزایش دهید.
علت خارج شدن از الگوریتم اینستاگرام چیست؟
عواملی که سبب خارج شدن از الگوریتم اینستاگرام می شود شامل:
نبود واکنش کاربر با حساب یکی از دلایل می باشد در صورتی که کاربر قادر نباشد برای تایم زیادی با حساب خود سرو کار خوبی داشته باشد، الگوریتم اینستاگرام احتمال دارد سبب پاک شدن حساب از نشان دادن پست های خود در صفحه اول شود.
با استفاده اشتباه از هشتگ ها مشکل ایجاد می شود، با طرز استفادهٔ غلط هشتگ ها و انتخاب هشتگ های نامناسب می تواند باعث کاهش تعامل کاربران با پست ها شود.
عدم تنوع در محتوا به این معنا که کاربر بیشترین مفهوم را در یک رده بندی ویژه و در محتوای پست هایش تنوع کافی وجود نداشته باشد.
نتیجه گیری
با رعایت کردن اصل و روش های بهینه سازی می توانید سبب افزوده شدن نمایش پست های خود و جلب توجه اکثریت کاربران اینستاگرام را یاری کنید، مقصود این است که باید به برگزیدن هشتگ های متناسب، کمک گرفتن از تصویر و شکل هایی که با کیفیت هستند، کمک گرفتن از متن های بسیار، معرفی با بقیهٔ کاربران و ارسال در تایم متناسب دقت کنید.
اگر می خواهید پست های خود نمایش بدهید، باید یک سری از اصل ها و روند هایی را برای بهتر کردن پست های خود رعایت کنید در صورتی که کسب و کار اینترنتی دارید یا هدف راه اندازی صفحه اینستاگرام برای فروش محصولات خود دارید پیشنهاد می کنم با آی گوگل همره باشید تا راه کارهای متناسب را بیاموزید.
واقعا ارزش وقت گذاشتن داشت